Saturday, September 22, 2012

1 KUU!!

Heii! See kuu on kuidagi väga kiiresti läinud. Selline tunne nagu oleks alles eile kodus olnud.. Tänane on küll olnud väga mõnus päev "tähistamaks" 1 kuud. :)
 
Hommikul magasin kuskil poole 11ni ja pärast seda koristasin oma tuba ja pesin pesu. Siis avastasin, et õues nii soojaks läinud, eelmised päevad on päris külmad olnud.. Igaljuhul otsustasin päevitama minna, kuna õues oli 32kraadi. :)) Kuskil tund aega võtsin päikest ja sellest jäid siuksed randid et oh sa raks.. päris julm :D:D Sain vist kerge päiksepiste ka :D:D kuna tuppa tulles hakkas pea räigelt ringi käima ja silme eest läks uduseks ja mustaks ja kõrvus hakkas megalt kumisema, õnneks läks kiiresti üle :D
see mu aed, muru enam väga roheline pole..



 Ja siis Lisa pakkus välja, et ta võib meid mall'i viia ja siis läksimegi Qinqin'iga. See oli väga tore ja lõbus ja sain uusi asju. Aga ma tundsin end kogu aeg nii halvasti, sest ma kulutasin ikka väga palju... Aga ma niigi hoidsin end tagasi, et mitte veel rohkem kulutada :D Nüüdsest on minu lemmik pood ka Forever21, seal lihtsalt kõik asjad nii ilusad ja sobivad selga ka. :D Ostsin sealt ühed nummid teksad ja musta cardigani ja musta maika. Seal oli üks hästi armas sinine kleit ka, aga peab veel mõtlema.. :D Siis mingist poest ostsin lõpuks omale uue rahakoti, siuke ilus must. Kahjuks see mu käekotti ei mahu, aga vähemalt mahub telefon rahakotti. :) Ja siis ühes täiega lambikas poes, kus just kõige ilusamad asjad polnud, Qinqin ostis omale dressipüksid sealt, nägin ühte ilusat halli pintsakut ja esimene mõte oli, et pean seda lihtsalt selga proovima ja lõpuks ostisn ära ka. :D Ja ma sain omale uue needi ka lõpuks!! Nõme, et see natuke liiga pikk, aga vähemalt sain hinda alla kaubelda :D Aa ja see oli ka tore, et Alyson mu mõlemast tantsuklassist oli seal mallis :D



 
 

Selle kirjutasin varem, aga nüüd tulime just söömast. Käisime Cracker Barrel'is. Võtsin hamburgeri lastemenüüst, aga see oli ikkagi nii suur, et jäi järgi ja pärast Qinqin'iga võtsime kahe peale coca-cola šokolaadikoogi jäätisega-see oli väga hea!
 
Üritan nüüd mingeid erinevuseid, mida kuu aja jooksul märganud olen, välja tuua.. Ülimalt raske on seda teha kusjuures :D
 
Majad
  • Kõikides majades, kõikides tubades on ventilaatorid, kuna suvel siin ikka väga palav. Nüüd algab vaikselt selline hooaeg, kus kannatab asju õues teha.
minu toa laes.. alguses kui siia jõudsin, töötas see mul kogu aeg kui kodus olin, ka öösel, sest muidu oli mega palav. 
 
  • Üks asi, mis alguses oli mega harjumatu, on see, et toas käiakse jalanõudega. Minu toas on näiteks vaip maas ja alguses oli väga kohatu tossudega kõndida siin, aga nüüd juba suht harjunud.
Kool
 
  • Kõik vahetunnid on 6 minutit pikad ja seda sellepärast, et õpilased koridorides ei hängiks, kuna siis tekivad kaklused, vähemalt nii seda seletati. 6minutiga jõuabki pm ainult oma järgimsesse klassi, muud teha nagu ei jõuagi.
  • Tundide ajad on hästi veidrad: nt 1. 9:00-9:50, 2. 9:56-10:53, 3. 10:59-11.49 jne
  • Kõik õpilased va mõned seniorid saavad koolist samal ajal ehk 16.10 lahti
  • Kui isegi tunnitöö saab varem valmis, ei tohi klassist lahkuda. nt mul viimane tund Dance Aerobics ja meil tunni lõpus 10min aega riideid vahetada ja isegi kui varem valmis saame, peame ikkagi kellahelina ära ootama.
  • Klassides on need üksikud lauad-toolid, nii et pinginaabreid pole. Kõikides klassides on oma kindlad kohad. Mitmes tunnis on kohad nimekirja järgi. Isegi tantsuklassides on soojenduse kohad nimekirja alusel.
  • Tundi hilinedes enne klassi sisse ei saa kui oled saanud loa tardy stationist.
  • Kui tahad tunni ajal klassist välja minna, siis kirjutab õpetaja selleks loa ja 15 min tunni algusest ja lõpust seda väga ei tehta.
  • Vetsu minemiseks on nt inglise keele klassis märk/silt, mille peab kaasa võtma. Peale on kirjutatud "I GOTTA P". :D
  • Kõik õpilased PEAVAD kandma kaelas seda ID-d. Nt pep rally'le ilma selleta sisse ei saanudki.
  • Peas ei tohi kanda mütse, rätikuid ja muid asju. Ainult need teatud inimesed võivad oma usu tõttu.
  • Juuksed ei või olla lillat/sinist/rohelist jne värvi..
  • Seelikud-kleidid ei tohi olla lühemad kui põlvest 4inchi ehk umbes 10cm. Kui õpetaja märkab riietuse rikkumist, siis annab ta sellest kuskile teada ja õpilane kõrvaldatakse koolist üheks päevaks vms.
  • Lõhkiseid teksaseid ka ei tohi kanda
  • Enamus õpilased kannavad tavalisi T-särke ja mingeid teksaseid. Välimusle väga palju tähelepanu ei pöörata. Kuigi osad õpilased on küll ühel päeval väga stiilselt riides, aga teisel päeval mingi lohvaka T-särgiga. Mulle öeldakse pidevalt, et ma nii ilusti ja stiilselt riides.
  • Koolis on helistamine keelatud, textida võib
  • Tundides ei tohi telefonid kuskil läheduses ega nähtaval olla, kui on, siis õpetaja võtab ära ja kätte saab koos vanemaga 15$ eest.
  • Koolis 9-12 klass on õpilasi kokku 2696 :D
  • Protsendiliselt on koolis 27,4% musti, 27% valgeid, 26,2% latiinosid/hispaania keelt kõnelevaid, 15,4% aasialasi ja siis ülejäänud.
  • Koolis on päris palju puudega inimesi, aga nende tunnid on kas lühemad või pikemad, sest koridorides neid väga ei näe.
  • Klassid on üldiselt segamini, ainult ajaloos on mul vist ainult juniorid ehk ainult 11 klass
  • Bandolera'd on vähemalt meie koolis rohekem hinnatud kui cheerleaderid
  • Cheerleaderite tase on suht nõrk, vähemalt on selline tunne jäänud :D paar tüdrukut, kes Drill Team'is käivad on küll päris haledad :D
  • Õpetajad on rohkem nagu sõbrad ja suurem osa on päris noored, räägivad hästi palju oma elust ka :D
Ma tegelikult arvasin, et see iga-päev-sama-tunniplaan muutub väga rutiinseks ja igavaks, aga tegelt hoopis vastupidi. Päevad lähevad tänu sellele mega kiiresti ja koolis aru ei saa, et mis päev on. Ma ei suuda uskuda lihtsalt, et olen koolis juba 4 nädalat käinud. Eestis tahaks juba pärast esimest nädalat vaheaega, aga siin ma õhtuti ootan järgmist päeva, et saaks kooli minna.. :D Ja tänu sellele, et sama tunniplaan on, on mul alati kõik õpitud, kuna teen asjad alati tunniplaani järjekorras :D Siiamaani olen olnud väga tubli ja asjad õhtul kokku pannud, tase.. Eestis seda ei juhtunud :D:D
 
Söök/jook
  • Oi, süüa on palju ja söögid on head :D
  • Restoranides on tasuta joogi refill, see ikka nii hea, kuna tavaliselt sööki oodates joon ma pool oma joogist ära, aga siis tuuakse kohe uus :D
  • Portsjonid on hiiglaslikud ja oma ülejäägid saab soovi korral kaasa pakkida :D
  • Kuu aja jookul olen ma vist rohkem väljas söömas käinud, kui kodus :D
  • Aga tegelt kui kodus sööme, siis on toit ikkagi enamasti väga tervislik ja pole siuke rasvane. Hästi tihti sööme kartuliputru, aga et keegi siin tavalisi keedetud kartuleid sööks, pole ma kuskil näinud..
  • Kui kodus sööme, siis pea-aegu alati on midagi rohelist ka. Hästi tihti on keedetud herned ja porgand ja brokoli :D ma söön siin megapalju brokolit, see hea, kuigi tegelt suht maitsetu.. :D
  • Kogu aeg ostetakse neid joogikaste, kus 24 purki sees. Meil siin on vist kõikvõimalikke jooke: cocat, sprite, 7up'i, diet coke'i, dr pepperit, diet 7 up'i ja veel erinevaid :D
  • Vett ostetakse ka sellistes pakkides.
  • Ma kooli võtan ka tavaliselt kodust  pudeli vett kaasa.
  • Koolist tulles võtan alati ühe coca purgi ja õhtusöögi ajal joon tavaliselt sprite'i ja pärast õhtul veel tavaliselt midagi, nii et mul oli oma tuppa juba siuke taaraladu tekkinud, kuna ma ei viitsi neid üldse alla viia :D Ütleme nii, et kui ma iga päev neid 2-3 joon, siis neid ikka koguneb. Täna viisin lõpuks ära, toas kohe rohkem ruumi. :D
  • Puuvilju on ka kodus alati, aga ma pole neid veel kordagi miskipärast söönud :D
  • Hommikuks söön tavaliselt krõbinaid või muffinit.
  • Kodused õhtusöögid on meil tavaliselt samasugused nagu mul Eestis olid, et kõik söövad koos laua taga ja siis räägitakse päevast jne.
 
Poed
 
  • Poed on siin hiiglaslikud
  • Sealt leiab kõike ja kõiki asju on miljon erinevat valikut
  • Tavaliselt selline keskmine poeskäik võtab aega 40minti kuni 1h, nii et sellega peab arvestama.
  • Müüjad on hästi sõbralikud
  • Kõik asjad pannakse erinevatesse kilekottidesse ja müüjad pakivad need ise ehk siis kui ostad mingi 10 toodet, siis tuled poest välja 3-4 kilekotiga :D
  • Hinnad on tegelt üsna sarnased Eesti hindadega.
  • Kuigi riided on küll odavamad, ma tavaliselt mõtlen dollari ja euri samaks, kuigi tegelt on dollar odavam, aga umbkaudse hinna kroonides saab nii ikka teada :D
  • Kõige tüütuim asi on tax, riideesemetel on see kuskil 1-2 dollarit tavaliselt ehk siis näiteks tahad osta pluusi, mis maksab 4.99$ hinnasildi peal ja sul on 5$, siis sa seda pluusi kohe kindlasti ei saa :D
Ilm
  • oeh, ilmad siin ikka mõnusad
  • vihma on vist ainult 1-2 päeval sadanud
  • pimedaks läheb kell 8 õhtul!! reaalselt oled väljas kell 19.40 siis on siuke natuke hämar aga 19.58 on juba kottpime..
  • viimane nädal on üsna jahe olnud, nii et hommikul õue minnes on juba siuke külma tunne, no tegelt Eestiga võrreldes see pole külm, aga ma juba kuumusega harjunud :D
  • kooli minnes viimasel ajal Garrett ütleb alati, et täna on mõnus ja hea ilm ehk siis külm ja siis ma vaatan alati sellise pilguga, et ta kohe ütleb, et sinu jaoks võiks muidugi soojem olla :D jah, võiks küll :D
  • täna viskas jälle kuumuse 32kraadi peale ja see oli mõnuuuus
  • ja nad kõik loodavad siin ikka lund näha ja kui 1 mm lund maas on, siis kõik on nii õnnelikud et lumi juu. Kui keegi lumest räägib, siis ma vaatan jälle sellise pilguga, et kuidas keegi saab lume üle õnnelik olla.. ja kui ütlen, et talvel peame koolis suusatama jne, siis kõigil on nagu wow nii äge, jep...äge... -.-
Praegu ei tule väga midagi meelde enam :D Aga tegelt midagi nii drastiliselt erinevat siin ei olegi. Ma usun ikka, et suurem erinevus on Hiina Ja USA vahel kui Eesti ja USA vahel. Aa ja hostisa räägib kogu aeg kõigile, et Eestis ainult tantsitakse ja et majandus põhineb tantsimisel ja et restoranides makstakse tantsuga jne(kuna mina tegelen tantsimisega) :D  Ja kui Qinqin'il midagi välja ei tule, siis seda sellepärast, kuna tal on tattoo :D:D Ja siis et see on Eesti tants :D:D:D


Aga egas muud väga midagi polegi..9 kuud vaid jäänud..

Annika. :)

2 comments:

  1. Suusatamine ja äge... Täiesti nõus sinuga :D
    Aga mis seal siis talvisel ajal tehakse?

    ReplyDelete
    Replies
    1. eee, ma ei julge sulle praegu midagi vastata, kuna ma pole veel päris kursis sellega :D:D

      Delete