Saturday, July 28, 2012

VIISA!

Viisa tegemine on üks väga pikk ja tüütu protsess, aga ilma viisata ju minna ei saa. Millalgi ammu, tegelikult 5.juulil (tänu twitterile tean :D) täitsin netis ühe ülimalt pika ankeedi ja ma täitsin seda päriselt ka, liialdamata, 2 tundi. Siis läks aeg mööda, vahepeal oli ELO ja viisategemine jäi tagaplaanile. 17.juuli maksis isa ära viisamaksu, mis oli 136€ ja SEVIS maksu, mis oli 180$. Seejärel esmaspäeval, 23.juulil panin kinni viisaintervjuu aja, kella 11.10ks.

Viisaintervjuu toimus siis neljapäeval, 26.juuli Tallinnas Ameerika Ühendriikide saatkonnas. Viljandist hakkasime isaga sõitma peale kaheksat, jõudsime Tallinnasse ja käisime läbi YFU kontorist, kust sain kaasa viisavormi originaaldokumendi, või midagi sellist:D. Siis oli meil veel aega ja läksime mäkki, kus mul midagi alla ei läinud, sest olin mega närvis, kuna ei teadnud mida oodata. Sõitsime siis saatkonna juurde, tänav selle ees on ohutuse pärast kinni pandud. Jätsin kõik oma asjad autosse ja võtsin kaasa vaid kõik dokumendid, paberid ja passi, ootasin veits seal ukse taga ja siis lubati mul siseneda klaasist seintega ruumi, kus vaadati passi ja pidin läbima turvakontrolli. Megalt kartsin, et mu industrial kõrvas hakkab piiksuma, kui ma sealt metallidetektori alt läbi lähen, aga õnneks ei hakanud ja võisin siseneda saatkonda. See uks, kust sisse pidi minema oli ka megaraske :D. Siis jõudsin ooteruumi ja läksin esimesse kassase vms, kus andsin ära oma dokumendid ja vastu sain ankeedi viisa kohaletoimetamiseks, mida pidin täitma kuni mind intervjuule kutsutakse. Ma ei tulnud enne selle pealegi, et mul on vaja seal teada postiindeksit. Mulle pole see kunagi meelde jäänud, kuigi olen pidanud seda viimasel ajal igalepoole kirjutama, nii siis panin sinna indeksi, mis arvasin, et võib minu oma olla, aga teadsin juba siis, et panin vale. :D:D Siis istusin seal ooteruumis, mis oli täpselt selline nagu filmideski. Telekast käis CNN ja kuulasin sealt mingeid börsiuudiseid, peale minu oli ooteruumis veel umbes 5-6 inimest. Sandra, kes USAsse läheb oli vist ka enne mind seal, kui õigesti nägin. :)

Nii, siis kutsuti mind "intervjuule". No mina arvasin, et see intervjuu ikka selline tõsine, kus ma pean minema kuskile eraldi ruumi, kus laua taga istub mingi ülikonnas kuri mees, aga tegelt kutsuti mind klaaskambrikesse, mis oli esimese kassa kõrval. Seal pidin andma näpujälgi ja seal oli hästi tore ja armas naine, kes küsis mult a la selliseid küsimusi, et kas mul õdesid-vendi on, ja see oligi kogu intervjuu. Pärast seda ma olin mega segaduses, kuna ma ei saanud alguses aru, kas see oligi nüüd kogu intervjuu... ja kuna seal kella ka polnud, siis läksin saatkonnast välja, jõudsin autosse, kell oli 11.17. No siis ma lootsin, et tegin kõik õigesti, kell oli ka umbes nii palju kui olema pidi... Aga jah, olin väga segaduses.

Nii ja täna kella poole kahe paiku helistas postiljon ja teatas, et jõuab umbes 5 minuti pärast minu juurde ja toob viisa ära. Pidin veel näitama dokumenti, panema allkirja ja maksma 5.86€ ja SAINGI OMA VIISA KÄTTE!! juhhuuuu :) Minu viisa kehtib 26.juuli 2012 - 29.juuni 2013 ehk siis tagasi Eestisse peaksin saabuma juunis. Nüüd peaks olema kõik paberimajandus tehtud ja rahadega ka kõik korras ja olen valmis minema oma vahetusaastale, milleni on jäänud 24 päeva. :)

Annika. :)

2 comments:

  1. Nägid õigesti. :) Ma polnud üldse kindel, et see sina oled, niiet igaksjuhuks ei tulnud juttu rääkima. :D Ja mul olid kusjuures viisaintervjuu osas täpselt samasugused ootused. :)

    ReplyDelete